Let op! Uw browser is verouderd, dit kan negatief effect hebben op de gebruikerservaring. Download Chrome
X

Wensen vertalen naar software

Het woonzorgdossier PUUR. is sinds 2018 op de markt en hebben we samen ontwikkeld met Sensire en ZorgAccent. Daarbij leverden de zorgprofessionals input voor de mogelijkheden in het woonzorgdossier. Wij vertaalden de wensen naar software. Toen alle neuzen dezelfde kant op stonden namen Sensire en ZorgAccent het woonzorgdossier in gebruik. Ondertussen raakten meer zorgorganisaties enthousiast over het woonzorgdossier dat het primaire proces in de woonzorg centraal stelt en zijn gaan werken met PUUR.

Alleen relevante informatie

Om te achterhalen of PUUR. nog steeds het werkproces optimaal ondersteunt, zitten we regelmatig om tafel met ZorgAccent en Sensire om het zorgdossier samen door te nemen. Het grootste punt van aandacht tijdens ons vorige overleg waren de zorgafspraken en zorgafspraken met analyse. Dit is de meest gebruikte functie in het woonzorgdossier. Maar daarover was enige verwarring, want wanneer kies je het een en wanneer het ander? In de praktijk bleek dat de zorgverleners in het primaire proces werken vanuit de zorgafspraken. Dus minder met de analysegebieden gebaseerd op het Omaha Systeem die in de zorgafspraken met analyse zijn verwerkt.

Het proces

Toen ZorgAccent en Sensire achter deze nieuwe werkwijze stonden hebben we alle woonzorgklanten geïnformeerd en de schetsen laten zien. Feedback daarop hebben we verwerkt en zo ontstond een plan waar iedereen achter stond. Daarna hebben we gecommuniceerd hoe we het plan gaan uitvoeren. Om de betrokkenheid vast te houden, mogen klanten deelnemen aan de sprint reviews. Tijdens deze bijeenkomsten leggen ontwikkelaars uit wat ze hebben opgeleverd aan functionaliteit en wat ze de komende sprint (periode) gaan ontwikkelen.

Informeren over veranderingen

In de acceptatieomgeving kijken klanten mee en kunnen direct feedback gegeven. Zo krijgen ze een goed beeld van hoe de functionaliteit eruit komt te zien en wat de impact op de organisatie is. Dat helpt mee om collega’s te informeren over de veranderingen.

Met elke klant maken we een afspraak over wanneer ze overgaan op de vernieuwde werkwijze van van zorgafspraken. Ook bespreken we wat er aan materiaal nodig is om de medewerkers in te lichten over deze nieuwe werkwijze. Hiervoor bieden we dan handleiding, instructievideo en e-learning aan. Zo werken we samen met onze klanten aan het fijnste ecd.